Då är man äntligen frisk och det firades med att spela innebandy i 2h igår med vänner. Blodet pumpade, mjölksyran la sig tät i benen och andningen gick tungt, ja de märks att man varit sjuk!

Man brukar säga att träning är färskvara och varar ca sju dagar innan det börjat brytas ner. sen är detta väldigt individuellt, för vissa är det mindre än sju dagar, för andra är det mer. Nu har jag ju legat i 14 dagar nästan så ni kan ju själva förstå att passet igår inte var en dans på rosor! Jag slet som ett djur, benen skrek lägg av! Andningen sa vill du döda oss eller!? Hjärtat hann inte säga något så mycket det fick slå men efteråt var man så nöjd med sigsjälv! Svetten rann av en, leendet var uppe och nuddade öronen av alla endorfiner som åkte runt i blodet. När jag väl satte mig i bilen så tänkte jag en löprunda på detta imorgon, kanske till och med 2 milsrunda?

Självklart när jag vaknade fanns tanken kvar, 2mil efter frukost. Detta är ju inget konstigt, brukade ju göra det innan jag blev förkyld så det är ju bara att köra på. Frukosten väl nere, kläderna på, skorna knutna bara att springa. Just det BARA att springa. Benen skrek, syran la sig innan första kilometern var avverkad. Inget gick som man ville och då slog tanken mig. DU HAR VARIT FÖRKYLD 14 DAGAR!!! Det hela resulterade i en 15min lågintensivrunda. Försöka få lite blod i benen istället för bara mjölksyra.

Under de dagarna man är sjuk tappar man mycket och ens normala träningsvanor är kanske inte det man kan börja direkt på igen man måste bygga upp det igen. Det jag satsar på direkt är däremot att behålla samma aktiva tid men på en lägre nivå. mycket syrepass, många promenader, långa cykelturer och sköna simsträckor. Men det viktiga här som jag vill understryka är LYSSNA PÅ DIN KROPP. Säger kroppen att det är för tungt just nu baka ner lite och gasa mer,  ta de steg för steg så kommer du snabbt upp till dina normala vanor igen.