Ofta hör man att folk säger dem inte har tid till att träna, att det ena eller andra tar över för mycket och man inte kan göra något åt det. Ibland kan detta vara sant, ibland tar arbete, skola, familj etc mycket tid och timmarna på ett dygn bara försvinner bort. Om man lever så hela tiden gäller det att vara duktig på att planera sin tid först och främst men att också hitta de där små stunderna då man faktiskt kan träna. 15min träning per dag är något jag vet att de flesta av oss kan trycka in, dem behöver inte ens sitta ihop men totalt sett har vi alla 15min utan större problem det gäller bara att hitta och se dem.

För att visa några av dessa stunder tänkte jag skriva några exempel här nedan

Borsta tänderna – Ställ dig på ett ben och blunda, du anar inte hur mycket småmuskler som går in och hjälper till att hålla balansen medan du borsta på

Kaffeautomaten – Vem säger man måste stå upp när man häller upp sitt kaffe? prova göra lite benböjs eller varför några utfall?

När det ringer – Om du sitter ner ställ dig upp gå en vända runt skrivbordet och sätt dig ner igen

Hissen – Bästa är om du tar trappan men när du väl står i hissen kan du hitta på massor! Armhävningar mot väggarna, benböj, sitt i 90grader mot vägen

När vi sitter – Gör tålyft, framsidan på benet är för det mesta ingen vidare stark muskel men med lite enkla tålyft upp mot kroppen kan den snart vara det

När man gör dessa kan helt plötsligt hela dagen bli ett träningspass och det är saker som de flesta av oss faktiskt gör någon gång under dagen som annars kanske bara var tid man väntade in ändå. Så prova, leta efter andra tillfällen i din vardag då du hade kunnat kasta in en snabb liten övning utan att förstöra ditt tidsschema från första början. Det finns massor med tid att finna på detta och massa fler roliga tillfällen som man inte tänker på i första hand. Vilka kommer du på?