Om man skulle prata med en elitaktiv så skulle du säkert få höra att minst 90% om inte alla förde träningsdagbok. Man kan använda den på lite olika sätt men oavsett vad är det ett perfekt sätt att hålla koll på sin träning.

Träningsdagbok kan vara hur kortfattad eller detaljerad som man själv vill. Jag för träningsdagbok i min kalender. Det är ett enkelt sätt för man kan alltid skriva anteckningar i sina mötesbokningar och jag har den alltid nära.

Bilden tagen från http://gamingghouls.com/write-for-us/

Bilden tagen från
http://gamingghouls.com/write-for-us/

Träningsdagbok är något jag rekommenderar mina klienter som ska komma igång eller vill komma upp en nivå att föra. När vi för träningsdagbok kan vi lätt gå tillbaka och se hur många pass vi verkligen gjorde och vad vi gjorde när. Styrka, uthållighet, stretching etc. Det är ett perfekt sätt att få koll på hur många av ens inplanerade pass som verkligen blev av, men också ett sätt att kunna gå tillbaka och se vad som ev. blivit fel.

Sista kanske lite konstigt men det är sant. Genom en träningsdagbok kan du se hur många pass du kör och vilken typ, oftast. Genom detta kan vi se om vi tränar för hårt eller ensidigt. Kanske till och med om vi missat någon del av träningen.

Så motionär som elit, för träningsdagbok!