Oavsett om det är en match eller tävling så tänker nog många när det kommer till att förbereda sig inför den stora dagen på hur man ska träna i form av distansträning, intervaller, styrka, teknik och även hur man ska äta. Men mentalt är inte lika självklart.
Det finns ändå några enkla saker som kan hjälpa Dig långt direkt.

Träna under alla typer av förhållanden
Perfekta förhållanden är nästan en myt. Det sker så sällan. Genom att träna i alla typer av förhållanden så är du med förbered. Så oavsett om det regnar, blåser eller är stekhett. Oavsett om du glömt något hemma, är sen, har massa störande ljud i bakgrunden. Oavsett vad träna i alla typer av förhållanden med alla typer av förutsättningar som du drabbas och utsätts för. Perfekta förhållanden sker så sällan så träna alltid oavsett hur du känner dig, vad du glömt eller vad som stör dig i bakgrunden.

bild tagen från http://www.wanttoknow.nl/overige/we-zijn-eruit-mind-over-matter/

bild tagen från http://www.wanttoknow.nl/overige/we-zijn-eruit-mind-over-matter/

Lär dig allt om dig själv
Du fungerar inte på samma sätt som någon annan. När du tränar notera hur du mentalt känner dig innan, under och efter olika träningspass för kan hjälpa dig att förstå när du mentalt är som bäst. Ett bra träningsresultat där du var starkast, snabbast och som mest uthållig så mår du på ett visst mentalt sätt. Det kan vara där du vill vara på en tävling

Känn till platsen du ska prestera på
Oavsett vad man tror så en ny plats medför en viss stress. Om du behöver gå på toaletten men inte var den finns. Var kan du byta om, var kan du ha dina saker och hur ser arenan ut. Om du bara har sett allt detta en gång så kan det göra mycket för psyket och hålla dig mentalt kvar på banan.

Training Season1