Nu är det tre dagar kvar tills dagen-D för många. Det är nu det är hög tid att börja kostuppladdningen.

För att göra detta på ett optimalt sätt så gäller det att vi får så mycket energi som möjligt i musklerna där just energin ska användas. Därför gäller det att vi förstår vad som krävs för att kroppen och speciellt musklerna behöver för att dem ska vara mottagliga för energi.

DCIM100MEDIAOm Du skulle varit klient hos oss så skulle vi ha lagt en plan där du körde minst ett lågintensivt pass på ca 60min om dagen fram till start. När vi tränar öppnar musklerna upp sig och kan ta in energi. Dock kräver det att man är aktiv i ca 40min först. När du varit aktiv i 40min så är det bara att börja äta och dricka allt som innehåller snabb energi. Desto snabbare desto bättre.
När du kört det lågintensiva passet i 60min har du ytterligare en 60min på dig att fortsätta få i dig mer snabb energi.

Anledningen till att du vill stoppa i dig snabb energi är för att desto mer långsammare energi du äter desto mer tid måste kroppen spendera på att bryta ner den och transportera den till musklerna. Så desto snabbare energi desto snabbare kommer det till musklerna.

Om du gör detta, lågintensiva pass på ca 60min, där du börjar äta och dricka när du varit aktiv i 40min, för att sedan fortsätta äta och dricka så fort du är klar med passet kommer du att ge din kropp så mycket energi den bara kan ta in. Genomför du detta fram till dagen-D så kommer Du att vara laddad

Training Season