Februari börjar närma sig sitt slut. Julmaten och julbelysningen är sedan länge borta från våra kylskåp och hem. Det enda som finns kvar för många är minnet av uttrycket ”nytt år, nya möjligheter”. Löften om att när det nya året kom så skulle det nya livet börja. Bra mat, träning, mindre stress, mer motion. Löften kring hälsosammare liv och livsstil.

Men i mörkret, regnet, slasken och snön kommer vardagen ikapp en. Det som bara var att jag gör det imorgon, blev istället jag börjar på måndag igen. Och nu är det måndag igen och vardagen är fortfarande här med allt vad den innebär.
Att tro att vi kan slå vardagens tempo och krav som vi sätter upp är kanske inte alltid rimligt att tänka men att anpassa den, förändra den, integrera våra nya planer och löften i den går.

Februari är den månad tillsammans med mars då flest nyårslöften bryts. Alla årskort på gymmet slutas använda och kylen fylls igen med mat vi egentligen skulle undvika.
Vanor, vilket är det vi pratar om, skapas inte på en månad. De skapas under tid. Desto längre vi orkar hålla i den kontinuerligt desto mer fastnar det. Det handlar inte om att bara för att vi missade ett träningspass eller åt dåligt en dag så är allt förstört. Men att göra valet igen att nu gör jag det jag vill det ska vara. Jag ska ut och springa. Jag ska iväg och träna. Jag ska äta den mat jag mår bra av. Jag ska sluta äta godis.

Det bästa tips vi kan ge är gör det på en nivå som är rimlig att börja på. Skapa träningsrutiner som gynnar dig.
Ett, två eller tre pass i veckan är bättre att börja med än att du säger att du ska träna varje dag och inget blir av
Att säga att du ska sluta äta den där bullen eller fikan på jobbet är bättre än att du säger att du ska sluta äta allt skräp direkt.
En bra måltid per dag är bättre än ingen bra alls.
Börja enkelt och bygg upp det. Skapa en grund som är enklare att utgå från än en massa extra krav, press och stress

Training Season