I måndags bloggade vi om att det är nu många nyårslöften börjar falla i glömska. Det är inget skämt att mer än hälften av alla som köper ett årskort på en träningsanläggning slutar använda det efter bara 3 månader. Därför bjuder vi idag på lite tips på hur du både kan skapa och hålla dina nya rutiner som du vill ha.

Skapa

1. Sätt tre nivåer på det du vill uppnå. Trygghet, realistiskt, barriärsbrytande.
Trygghet är det du alltid ska vara nöjd med oavsett vad bara du gör det
Realistiskt är det du vill det ska vara
Barriärsbrytande är det du nästan drömmer om att det ska vara
2. Avsätt tid för det. Det många gör är att vi tänker nu ska vi göra X men vi lägger bara det på allt annat.
3. Planera in det i minst 60dagar. Planera de första 60 dagar så att du verkligen gör det. För efter det har det börjat bli en rutin, en vana, vilket gör att kroppen och ditt sinne i sig lite enklare bara gör det

Hålla

  1. Skapa påminnelser om varför du gör det. För många finns det en anledning till varför vi börjar. Äta bättre för att gå ner i vikt, mår dåligt av den mat man är nu. Träna för att man känner sig trött, ur form. Skriv ut lappar, skapa bakgrundsbilder eller någon annan form av påminnelse om varför du gör det du gör.
  2. Ge dig boosters. Allt blir rutin och slentriansikt efter ett tag. Ge dig själv booster för det du vill. Träning? varför inte prova på en ny sak varje månad. Kost? gör något nytt recept från nätet. Gör något som boostar dig och får dig att tycka att det fortsatt är roligt

 

Alla nya vanor och rutiner tar tid att skapa och när det blir vardag är det viktigt att hålla uppe motivationen kring dem.

Training Season