Att komma igång med träningen och för den delen fortsätta hålla igång träningen kan ibland vara en större utmaning än man egentligen trodde från början.
Det kan vara allt från att en plan inte blivit som man tänkt sig till det att man börjar tröttna på det man gör.

Om man går till google och söker på träningsmotivation får man upp över 80 000 resultat med allt från bilder till artiklar som både ger slagkraftiga motivationsrader till konkreta tid till hur du både får och håller dig motiverad. Men sagt och gjort så börjar och slutar det hela med en sak, dig. Det är du som ska göra det.

Bild tagen från https://twitter.com/gerrywieder/status/578569463517159424

Därför är det bästa tipset när det kommer till träning, kost och nya vanor att du ska göra det du känner funkar för dig. Är det mer motiverande att köra en annan form av intervaller än den du gjort i tre veckor nu, byt.
Skulle det vara roligt att prova något annorlunda inom ramen för din kost, gör det.
Det viktigaste är att du hittar sätt och det som fungerar för dig så att du vill fortsätta med och mot det du tänker.
Dock ska man komma ihåg och faktiskt vara inställd på en viktig sak. All träning är inte alltid rolig eller motiverande varje dag. Ibland handlar det om att bara bita i det sura äpplet och köra.

Men vi ska heller inte vara rädda för att göra förändringar i den träning vill håller på med. Att byta intervalltyp men ändå köra intervaller kan vara ok. Att springa så långt man kan på en viss tid, istället för att springa en viss sträcka så snabbt man kan kan vara lika givande.
Den lilla variationen kan vara nog så viktigt och motiverande. Men håll den inom ramen och fortsatt riktad mot det du jobbar för.

Training Season