Ny månad, ny vecka imorgon och som alltid börjar det med en månad. Alla saker man kan säga till sig själv när man funderar på att börja träna eller börja äta annorlunda. eller du har aldrig sagt: jag börjar på måndag?

Nu är det perfekt just för att börja! Hela denna månaden kommer jag skriva massa tips om hur man kommer igång, träningsprogram, gästbloggare, tävling och rabatter!

Först ut är just att komma igång. Hur tar man sig från tv-soffan till träningen? Vi börjar enkelt med att ta fram papper och penna. Tänk efter och skriv ner vad du vill ha för mål med din träning. Är det att springa något lopp? är det att köra 1, 2, 3, 4 träningspass i veckan? Gå ner x antal kilo i vikt? Tänk ut ditt mål men kom ihåg att det måste vara konkret, Ett konkret mål är lättare att identifiera och uppleva när du väl är där än ett abstrakt.

Det tråkiga med mål är däremot att dem är långt borta i tiden, sätt därför upp delmål med. Vad är ett rimligt delmål längst vägen? Sätt upp flera, men även dessa ska vara rimliga och konkreta

Nästa del vi kommer till nu är tidsgränsen. När ska du ha klarat av det? Sätt en rimlig tidsgräns som är passande till din vardag. Det finns bara 24h på dygnet och nu handlar det om prioritering, inte om att skapa mer tid för det går inte.

När du nu har ditt mål, din tidsgräns är det dags för själva planen, hur ska du nu nå dit? Vad ska du träna för något, hur ofta och var? Gör allt så konkret, tydligt som möjligt. Det gör det enklare för dig.

Nu när ditt mål är satt, din tidsgräns fått ett start och ett slut, din plan på hur du ska lyckas är gjord kommer den sista avgörande detaljen. Hitta minst en person men helst fler som du kan visa ditt papper för och berätta om ditt mål, tidsgräns och plan. Denna personen ska vara någon du träffar ofta som kan fråga dig hur det går? Denna personen kommer vara lite av din omedvetna stöttepelare längst vägen till ditt mål.

Gör nu detta redan ikväll för nu har det precis blivit ny månad och imorgon är det ny vecka med den så är nu alla ursäkterna slut. För imorgon kör vi igång med ett tydligt konkret mål, delmål, tidsgräns och plan.

För att sporra dig lite extra så får du nu 15% rabatt på personlig träning och hälsocoaching, erbjudandet gäller till den 30/4 2012. Ange bloggen vid din bokning 0707 – 91 35 00 eller niclas@trainingseason.se